[:va]En la sessió de 4 d’octubre, el Consell de Govern va rebutjar una proposta d’Olaya Martínez, representant del PAS: reconèixer la necessitat d’establir uns criteris objectius i transparents perquè en qualsevol centre, departament o servei es cobrisquen les baixes i vacants de la mateixa manera.
La proposta només va comptar amb el suport de cinc membres.
Una derrota agredolça
Encara que finalment la majoria de membres no van estar d’acord en què es definisquen criteris amb l’argument de que seria molt complicat, sí va quedar palès el malestar que produeix la inexistència d’un procediment de seguiment de les peticions. Algunes persones tot i votar en contra sofreixen, han sofert o potser sofriran en la unitat de la qual són responsable la negativa de cobertura de llocs de treball i les seues conseqüències. Per això van sol·licitar un sistema que permeta el seguiment i indique si la sol·licitud s’estima o es desestima motivadament.
Quin és l’actual procediment?
Es demana a Recursos Humans cobrir una baixa o una vacant enviant un escrit per correu electrònic. En Recursos Humans es decideix si aquesta contractació és prioritària. Però, sempre s’apliquen els mateixos criterisen casos similars? Nosaltres pensem que no. Un exemple molt clar que es va exposar en el Consell de Govern: el Servei de Manteniment i el Servei d’Infraestructura. La plantilla d’ambdós serveis consta de dues places d’administratiu i en tenen una sense cobrir, en un servei es cobreix i en l’altre no. I per què? … opacitat
El sistema no funciona i afecta a la salut
Que l’actual sistema no funciona ha quedat evident si has passat durant el mes de setembre i principi d’octubre pel servei de Registre. També són exemples el servei de Contractació, el d’Infraestructura, o algunes escoles, la biblioteca de Gandia.
És fàcil intuir que la forma de procedir de la Universitat amb les contractacions està afectant la salut de la plantilla, hi ha prou amb parlar amb les persones que treballen en aquestes unitats.
STEPV-Iv es preocupa per la salut del personal treballador de la UPV, cosa que prioritza. Per això, si pateixes aquesta situació sol·licita per escrit a la persona responsable del servei que identifique quines tasques cal prioritzar.
Els nostres delegats i delegades de prevenció de riscos laborals ja estan actuant en les unitats mencionades per a evitar problemes de salut majors.
Si la situació no canvia, i en tancar el Consell de Govern la porta de la neogiació, convocarem mobilitzacions.[:es]En la sesión de 4 de octubre, el Consejo de Gobierno rechazó una propuesta de Olaya Martínez, representante del PAS: reconocer la necesidad de establecer unos criterios objetivos y transparentes para que en cualquier centro, departamento o servicio se cubran las bajas y vacantes de la misma manera.
La propuesta sólo contó con el respaldo de cinco miembros.
Una derrota agridulce
Aunque finalmente la mayoría de miembros no estuvieron de acuerdo en que se definan criterios con el argumento de que sería muy complejo, sí se hizo patente el malestar que produce la inexistencia de un procedimientode seguimiento de las peticiones. Algunas personas aunque votaron en contra sufren, han sufrido o tal vez sufrirán en la unidad de la que son responsables la negativa de cobertura de puestos de trabajo y sus consecuencias. Por eso solicitaron un sistema que permita el seguimiento e indique si la solicitud se estima o se desestima motivadamente.
¿Cuál es el procedimiento actual?
Pedir a Recursos Humanos cubrir una baja o una vacante enviando un escrito por correo electrónico. En Recursos Humanos se decide si esta contratación es prioritaria. Pero, ¿siempre se aplican los mismos criterios en casos similares? Creemos que no. Un ejemplo muy claro que se expuso en el Consejo de Gobierno: el Servicio de Mantenimiento y el Servicio de Infraestructura. Ambos con una plantilla de dos plazas de administrativo y con una de ellas sin cubrir, pero en un servicio se cubre y en el otro no. Y ¿por qué? … opacidad.
El sistema no funciona y afecta a la salud
Que el sistema actual no funciona ha quedado en evidencia si has pasado durante el mes de septiembre y principio de octubre por el servicio de Registro. También son ejemplos el servicio de Contratación, el de Infraestructura, algunas escuelas, o la biblioteca de Gandía.
Es fácil intuir que la forma de proceder de la Universitat con las contrataciones está afectando la salud de la plantilla, basta con hablar con las persones que trabajan en estas unidades.
STEPV-Iv se preocupa por la salud del personal trabajador de la UPV, es prioritario. Por eso, si sufres esta situación solicita por escrito a la persona responsable del servicio que identifique que tareas hay que priorizar.
Nuestras delegados y delegadas de prevención de riesgos laborales ya están actuando en les unidades mencionadas para evitar problemas de salud mayores.
Si la situación no cambia, y al haber cerrado el Consejo de Gobierno la puerta de la negociación, convocaremos movilizaciones.[:]