Hui, 27 de febrer, ha tingut lloc la Mesa General de Negociació de les Universitats Públiques.

En aquesta mesa, s’han aprovat els criteris generals comuns a les convocatòries de processos selectius d’estabilització del professorat associat de les universitats públiques valencianes, d’acord amb el que s’estableix la LOSU, que són els següents:

1. El temps d’experiència com a professorat associat a l’àrea de coneixement de la plaça tindrà un pes del 60% de la puntuació global del concurs.

2. El màxim de puntuació en aquest apartat es pot assolir amb un temps d’experiència com a professorat associat d’entre cinc i quinze anys en l’àrea de coneixement a la Universitat convocant.

3. Al temps d’experiència com a professorat associat a l’àrea de coneixement en altres universitats públiques se li atorgarà el 40% del valor reconegut a aquesta experiència a la Universitat convocant.

La notícia del dia ha estat l’anunci del pagament dels sexennis reconeguts als ajudants doctors des de l’1 de gener de 2024, que arribarà amb una modificació del decret de retribucions. No s’ha concretat quan abonarà cada universitat aquest complement, si bé ha de fer-se amb caràcter retroactiu des de l’1 de gener de 2024.

La directora general d’Universitats ha informat, també, dels següents assumptes:

• El Ministeri permetrà endarrerir el procés d’estabilització del professorat associat mitjançant una disposició afegida a la llei d’ensenyaments artístics (que està previst que s’aprove el 14 de març).

• La Generalitat ha informat que ja té molt avançada l’excepció en la llei de la funció pública perquè el treball de professorat substitut puga ser compatible amb l’ocupació pública.

• El Ministeri només es fa càrrec de les ⅔ parts de places addicionals d’ajudant doctor que preveu la LOSU del primer any i que la resta i els anys següents previstos haurien d’anar a càrrec de les comunitats autònomes, per la qual cosa des de la GVA estan reclamant més finançament per tal de poder executar-ho.

• Estan treballant en la modificació de la llei de Consells socials per tal d’adaptar-la a la LOSU, de la llei de coordinació del sistema universitari valencià i del decret de retribucions addicionals.