Fa uns dies, la Fundació SERVIPOLI va anunciar la suspensió d’activitat dels seus treballadors i treballadores des del dia 7 fins al 17 d’aquest mes, una mesura que va sorprendre els estudiants de la UPV i que es va anunciar sense cap preavís. Aquesta mesura significa una pèrdua d’un terç de l’escassa remuneració que ja cobren aquest mes. És a dir, han estat acomiadats temporalment per no haver de pagar-los les vacances.

A més, dels 10 dies que es deixen als treballadors al carrer, només quatre són dies laborals, la resta són caps de setmana i festius, una mesura gravíssima i sense precedents.

Des de STEPV, hem manifestat reiteradament les nostres preocupacions sobre les pràctiques de SERVIPOLI. D’una banda considerem que es tracta d’ocupació pública, encara que siga temporal, en la selecció de la qual no es garanteix el principi constitucional d’igualtat en l’accés a la funció pública, la qual cosa no impedeix que el nostre sindicat defense els drets laborals d’aquestes persones.

D’altra, hem denunciat que contractar estudiants per realitzar tasques de disseny, fotografia o administratives per poc més de 400€ al mes és una pràctica censurable, ja que utilitza mà d’obra barata en lloc de contractar treballadors i treballadores amb drets laborals plens per realitzar aquestes tasques.

Des d’STEPV instem a tot el patronat de la Fundació SERVIPOLI , i especialment a CCOO i UGT, com sindicats de classe, a prendre les mesures necessàries per rectificar aquesta situació urgentment.

Molts “servipolis” depenen d’aquests ingressos per poder pagar el lloguer i menjar, considerant que molts d’ells no reben suport familiar de cap tipus. És per això que cal preguntar-se per què les persones responsables de SERVIPOLI no són sensibles a aquestes necessitats, i per què interpreten les lleis laborals en contra de les persones treballadores que han de cuidar.