Arran el correu d’ahir on vos explicàvem les novetats del nou decret que desenvolupa la Llei de Funció Pública Valenciana, d’aplicació al PTGAS en allò que la UPV no haja reglamentat, hem rebut nombroses consultes i dubtes.
Les dues qüestions principals són:
- Consolidació del grau personal com personal interí: Hem preparat un document que respon a les preguntes formulades i que pots llegir ací
- Cobertura de llocs amb nivell superior al d’entrada en l’Escala:
- En primera instància, el lloc s’ha d’oferir al personal funcionari de carrera d’eixa escala, mitjançant concurs (si és vacant) o en comissió de serveis (si té titular amb reserva de lloc o és urgent la seua cobertura).
- En cas de quedar desert en aquests processos de provisió, s’ofereix a les persones que conformen la borsa de treball, donant prioritat al nomenament per millora d’ocupació (és a dir, a la persona que, sent funcionària de carrera d’una altra escala de la UPV, ocupe el primer lloc de crida en la borsa).
- Esgotada la possibilitat del nomenament per millora d’ocupació, es cobreix el lloc mitjançant el nomenament de personal funcionari interí, cridant la persona que ocupe el primer lloc disponible en la borsa.
Cal recordar que aquesta és la solució que STEPV va plantejar a la Gerència per cobrir, per exemple, els llocs administratius de nivell 21 o 19 no coberts per comissions de servei, però l’anterior vicegerència va preferir la política de retallades: amortitzar-los i crear nous llocs del nivell 17.
Ara, amb una nova vicegerència i un nou decret, tal vegada comence l’anunciat canvi de rumb.
Quedem a la vostra disposició per resoldre qualsevol dubte que vos genere el nou decret… o el nou equip de recursos humans.