La reforma laboral ha agarrat de sobte a les universitats públiques.

L’eliminació del contracte d’obra i servei no té per què ser una mala notícia. D’una banda, es deixarà d’utilitzar en els llocs estructurals, on mai hauria d’haver-se utilitzat. D’altra, la contractació indefinida és una nova oportunitat i cal saber adaptar-s’hi.

La UPV ha de reaccionar amb rapidesa. Més enllà de l’acció conjunta i coordinada amb la resta d’universitats públiques, mitjançant les gerències o els vicerectorats d’investigació, la nostra universitat pot i deu prendre decisions.

Per això, STEPV ha sol·licitat la convocatòria del Fòrum de Diàleg Social per a l’Estabilització del Personal Investigador per abordar el tema. Si aquesta és la fórmula triada per la universitat per solucionar aquest problema, caldrà donar-li impuls.

Continuarem informant-vos