Finalment, davant la insistència per part de STEPV perquè es convoque la Mesa General de negociació, atés l’alerta sanitària de nivell 4, el president de la Mesa ens respon amb l’argument següent:

No estem en alerta 4 perquè el govern valencià no ho ha decretat.

Tant se val,  tampoc es va decretar mai l’alerta 3, ni que la consellera de sanitat, Ana Barceló, ha publicat una resolució en el DOGV (del dia 19 de gener, pàgina 4 paràgraf 3) que indica que  constata el nivell d’alerta 4.

Pel que es veu, el rector ha parlat amb alguna autoritat que li ha dit que aquesta alerta no és realment de nivell 4, només ho és en l’àmbit sanitari, però no als efectes del document  “Actuacions de resposta coordinada per al control de la transmissió de COVID19” del Consell Interterritorial del sistema nacional de salut.

Així, el rector prefereix donar més credibilitat a les paraules d’aquesta autoritat que a la resolució publicada en el DOGV, i segueix considerant que excloure del treball no presencial a determinats col·lectius i aplicar el percentatge del 50-50 a la resta del PAS és més que suficient, i no se’n parle més.

STEPV opina que tot és un despropòsit.

Hui ens hem assabentat que la consellera Pascual s’ha reunit amb les universitats i han concretat passar la docència a la modalitat en línia durant el mes de febrer. Esperem que a la UPV no avisen tard i només pel Twitter.

Des de STEPV insistirem al gerent que revise l’organització del treball actual, considerant l’alerta sanitària, que va imposar amb l’oposició de tots els sindicats. És evident que aquesta organització no garanteix la seguretat i la salut de les treballadores i els treballadors de la Universitat.