Ens va costar molt que les retribucions del PDI laboral i el consegüent augment salarial que s’havien pactat en la negociació del conveni foren aprovades per Decret, i probablement reflectides en la nòmina de juny.

Ara entrem en l’última fase de l’actualització de la resta del text preacordat entre 2017 i 2019, el qual ha quedat desfasat de la realitat actual i no recull algunes reivindicacions que, a hores d’ara, són fonamentals per a STEPV, tot i que no estaven en l’agenda en aquelles dates.

En maig de 2019, en la famosa foto de la vergonya, no apareix cap representant de l’STEPV, perquè en aquell moment hi hagué molt de debat intern en la convinença de signar el text final per les poques conquestes laborals que aconseguia. No va ser fins a juliol d’eixe mateix any quan l’STEPV va decidir sumar-se al preacord. El factor determinant va ser l’augment de retribucions del professorat laboral.

4 anys després, i amb les retribucions garantides, la proposta de la Conselleria de signar la resta del conveni amb només uns canvis estètics i tècnics manca de sentit per a STEPV. Així, mentre els representants dels rectorats de les cinc universitats públiques valencianes i la resta de sindicats presents en la negociació semblen conformar-s’hi, STEPV aposta per una actualització més profunda del conveni.

Segons la nostra anàlisi, l’articulat del conveni que se’ns presenta no conté cap millora substancial sobre les actuals condicions laborals del personal, i inclús en el cas del personal de suport a la investigació, significaria un retrocés amb relació a les condicions del II Conveni Col·lectiu, actualment en vigor. La proposta actual només garanteix el salari mínim interprofessional al personal del grup C, i poc més per als titulats i titulades universitaris i els doctors i doctores. Una proposta insultant.

Amb tot, el Sindicat ha aconseguit que el text no s’aprove directament. Dilluns 26 començarem una negociació que anticipem dura, pel gran consens que existeix entre la resta d’actors.

Per a l’STEPV la por al canvi de govern no és suficient per signar un conveni que no aporta res, més bé el contrari.