Dijous dia 20 d’octubre, la Conselleria d’Universitats ha informat als sindicats més representatius de les Universitats Públiques Valencianes sobre el seu pla per desbloquejar el Conveni Col·lectiu.

A la fi diu haver trobat la forma d’aplicar la fórmula que STEPV ja li va proposar tres anys i mig enrere, quan, després de la signatura del preacord i la reedició del Botànic, el Consell va recular i va anunciar que no signaria el conveni.

Aquesta fórmula consisteix en incloure les millores retributives del conveni en el Decret 174/2002 de retribucions, i així permetre que les Universitats signen el conveni sense vulnerar la limitació de la massa salarial.

Per a dur endavant aquesta reforma es requerirà encara d’uns mesos de tramitació, amb la qual cosa STEPV preveu que la hipotètica signatura del Conveni es produiria 4 anys després de la del preacord i en plena campanya electoral a les Corts Valencianes.

STEPV rep la notícia amb cautela, perquè la Conselleria ha convertit la signatura del conveni en un esfullar la margarida.

I els quatre anys perduts?

STEPV ha demanat que els diners, teòricament reservats, que s’ha estalviat la Conselleria en no aplicar les millores salarials aquests últims quatre anys siguen incorporats ara, perquè pertanyen al personal laboral de les Universitats que no els ha cobrat, però la Conselleria no veu viable aquesta incorporació.

STEPV també ha recordat que, inicialment, es preveia la revisió del conveni en 2023, per la qual cosa exigim la revisió del conveni a continuació de la signatura. El conveni ha envellit abans d’entrar en vigor.

Conclusions

STEPV només considerarà el Conveni desbloquejat quan es produïsquen fets. De paraules benintencionades ja n’hem sentit prou en els últims 6 anys.

El govern del Botànic ha demostrat més habilitat en poder utilitzar una única millora en dos campanyes electorals que en trobar solucions als problemes que ell mateix ha generat.

Ni el replicant de Blade Runner, aquell que havia vist coses increïbles i que tu mai creuries, ha vist una història tant rocambolesca com la del III conveni col·lectiu del personal laboral de les universitats públiques valencianes, el primer conveni que ha d’incloure al professorat laboral.