La impossibilitat d’acordar unes retribucions dignes per al personal investigador i de suport a la investigació ha obligat al Sindicat a prendre la decisió.

El III Conveni Col·lectiu del personal laboral de les Universitats Públiques Valencianes no comptarà amb la signatura d’STEPV. La història del Conveni ha sigut la de la decepció, amb un preacord signat en 2019, després de dos anys de negociació, que va quedar bloquejat per la impossibilitat d’aplicar les actualitzacions salarials del professorat laboral. Quatre anys després i via decret el professorat laboral ja percep les retribucions acordades en 2019. Ara tocava tancar la resta del conveni.

Tant els rectorats com la resta de sindicats presents en la negociació (CCOO, UGT, CSIF i SEP) donaven per bo pagar el salari mínim interprofessional (15.120,00€) per als llocs amb requisit del batxillerat o cicles formatius superiors. Tampoc tenien objeccions en pagar als titulats universitaris (17.621,46€) i al personal doctor (19.153,76€) salaris que en altres convenis corresponen a llocs no qualificats.

La insistència d’STEPV va provocar dues sessions negociadores més on no ha sigut possible l’acord, perquè les universitats s’han quedat lluny dels salaris que exigia el nostre sindicat. Així, davant la passivitat de la resta de sindicats, el personal laboral universitari amb grau de doctor cobrarà 20.000€, el titulat universitari 18.500€ i el titulat en batxiller o cicles formatius 17.000€.

El conveni tampoc recollirà els complements de sexennis, quinquennis i triennis, no inclosos en la modificació del Decret 174/2002, per al professorat Ajudant Doctor, Associat i Substitut. Una altra línia roja que STEPV no pot sobrepassar.

En definitiva, el personal laboral de les Universitats Públiques Valencianes tindrà un conveni que aporta poc a les seues actuals condicions laborals i que fomenta la precarietat en la investigació. I el tindrà sense la signatura d’STEPV, l’únic sindicat que ha demostrat tindre interés en acabar amb les condicions precàries del personal més desafavorit de les universitats públiques valencianes.