El dimarts 13 de juny s’ha reunit la mesa de negociació del PAS per a abordar els següents temes:

Ampliació del percentatge a aplicar de la carrera professional

Encara que l’administració ha realitzat una proposta per a ampliar el percentatge aplicable a 2017 del 30 al 40%, STEPV-Iv s’ha abstingut de votar l’increment del percentatge de la carrera professional, a pesar que és obvi que no s’oposa a aquest benefici. Un vot afirmatiu significaria validar el plantejament del Rector que permet haver-hi personal de primera, com el PDI que cobrarà el 100% dels nous complements retributius, personal de segona, com el PAS que només cobrarà el 40% de la carrera professional, i de tercera com el personal interí que seguirà sense saber si cobrarà.

El gerent ha replicat amb els seus arxiconegudes xifres que no convencen a STEPV-Iv, a més ha expressat que tal vegada el sindicat s’hauria de preguntar qui és el personal de primera i qui el de segona, sobre la base d’aquestes dades.

Creació d’una comissió de seguiment de la carrera professional del PAS

S’ha acordat per unanimitat crear una comissió de seguiment de la carrera professional que estarà formada per una persona que representa a cada sindicat i les persones que  representen a l’administració.

Aquesta comissió tindrà la funció, a més de les pròpies, de redactar les propostes de les ordres de progressió, és a dir, determinar quins seran els mèrits que permeten progressar de grup i quin pes se’ls atribuirà.

Adaptació de les convocatòries de torn lliure, promoció interna i concurs al decret 3/2017 de la Generalitat

Malgrat que el decret porta en vigor quasi cinc mesos, l’administració ha presentat una proposta que no s’adapta al que es disposa en la norma.

Ateses les objeccions presentades per STEPV-Iv, que podeu consultar ací, i per CCOO, s’ha acordat que l’administració mantinguera reunions amb totes les seccions sindicals abans d’una nova sessió de la mesa, prevista per a dimecres 21 de juny, i crear una comissió de treball per a preparar nous barems que s’ajusten al decret.

És previsible que açò produïsca un retard en les convocatòries que estan pendents de publicar-se, però al nostre entendre és millor que les convocatòries s’ajusten a la legislació vigent i no arriscar-se que les recórreguen per no ajustar-se a la llei i que el procés encara es retarde més.

Determinació que tres places de personal tècnic de laboratori s’han d’oferir en la OPE 2016

STEPV-Iv ha protestat perquè cada vegada que es negocia l’oferta pública d’ocupació (OPO) l’administració remet a les seccions sindicals una relació dels llocs de treball coberts per personal interí en la qual s’inclou el nom complet dels mateixos. No entenem què aporta aquesta dada objectiva si no és la d’influir en la negociació. De nou STEPV-Iv ha quedat sol en aquesta reivindicació ja que a la resta de sindicats sí els sembla una dada rellevant.

El punt de l’ordre del dia consistia en acordar quines places de personal tècnic de laboratori han d’oferir-se a torn lliure enguany, ja que en l’acord de l’OPO de 2016 només es va determinar que serien 3 places.

Després del pas pel Consell de Govern, sense saber molt bé com, l’oferta es va concretar en 3 places de personal tècnic superior de laboratori, malgrat que no s’havia acordat així, i ara en aplicar el criteri que primer s’oferisquen aquelles places que porten més temps cobertes amb personal interí, com sempre ha defensat STEPV-Iv, s’hauria d’oferir una plaça de personal tècnic mitjà, una de personal tècnic superior i una d’Especialista Tècnic.

Amb una simple modificació de l’OPO publicada haguérem pogut mantenir el criteri que STEPV-Iv defensa, però tant l’administració com la resta de sindicats han optat per no rectificar-la i oferir 3 places de personal tècnic superior, malgrat que altres places de laboratori porten més temps cobertes per personal interí.

Informació sobre complements d’expert i barrat de places

Una persona afectada pel complement d’expert ha sigut traslladada de lloc de treball per motius de salut, STEPV-Iv ha advertit a l’administració que està incomplint sistemàticament els requeriments de la inspecció de treball, la llei de prevenció de riscos, la llei de funció pública valenciana i el nou decret 3/2017 en els trasllats per motius de salut.

El sindicat també ha recordat a l’administració que té en punt mort el procediment pel qual els i les models de belles arts puguen canviar de lloc de treball per motius de salut, i que no hauria d’importar més la salut d’unes persones que la d’unes altres.

Establiment de requisits per als llocs de tècnic intermedi de riscos laborals

Es va acordar que els requisits necessaris per proveir els nous llocs de personal tècnic intermedi de riscos laborals, que es convocaran pròximament, són els assenyalats en l’annex V del Reglament dels Serveis de Prevenció.

Decisió sobre convocatòria de concursos de mèrits d’administratius nivell 17

L’administració ens ha traslladat el seu pla per assignar les places de gestió de plantilles a unitats i subunitats definitives, i acabar amb la mobilitat. Precisament aquesta mobilitat va ser el motiu pel qual STEPV-Iv no va signar l’acord de creació de les places de gestió de plantilles.

S’ha informat, també de la intenció de convocar un macro-concurs amb totes les vacants que existeixen en els nivells 22, 21 i 19 del cos de Administratiu, i posteriorment convocar el concurs de llocs de nivell 17.

STEPV-Iv ha manifestat el seu acord d’acabar amb la mobilitat de les places de gestió de plantilla i convocar totes les vacants a concurs tan aviat com es produïsquen. Però, ha recordat la necessitat de tenir uns barems adaptats al nou decret a priori, en cas contrari es podria recórrer la convocatòria i causar un retard major.

El sindicat ha représ la seua proposta d’establir un debat per a consensuar un pla d’actuació sobre la promoció després de la derogació de la promoció en llocs barrats, que pot dur-se a terme paral·lelament amb la negociació dels barems. S’ha de considerar que, si les places de Cap d’Unitat són proveïdes per concurs i ocupades per personal del subgrup C1 no hi haurà oportunitat de promoció, i si són convocades a promoció al subgrup A2, hi haurà personal que no podrà participar al no posseir la titulació. Aquesta circumstància també afecta al personal tècnic de laboratori, al personal que ocupa un lloc d’Auxiliar de Servei, al personal tècnic de gestió, etc.

Aprovació i signatura d’actes anteriors

STEPV-Iv ha manifestat la seua intenció de no signar les actes de les sessions del 26 d’octubre i 2 de desembre de 2015 perquè s’està fent un ús interessat del contingut de les mateixes. Malgrat que STEPV-Iv ha aportat al·legacions, sobre la base de les gravacions incloent el minut i el segon d’algunes intervencions que considera necessàries per a entendre el desenvolupament de la sessió, aquestes no han estat arreplegades en l’acta perquè no s’han considerat rellevants. No obstant açò s’han recollit algunes intervencions de persones que representen STEPV-Iv que contradiuen les posicions que el sindicat estava defensant en la sessió, evidentment es tracta d’una expressió incorrecta d’allò que es defensava.

El gerent ha interpretat que STEPV-Iv estava acusant a l’administració de manipular les actes i ha decidit fer-ho constar en l’acta d’aquesta mesa. STEPV-Iv n’ha estat d’acord i ha matisat que no es tracta d’una manipulació (arreplegar coses que no es diuen) sinó d’un ús interessat (arreplegar únicament allò que convé a l’administració).

Precs i preguntes

En el torn de precs i preguntes STEPV-Iv ha instat a la convocatòria de la comissió de seguiment de borses, que no s’ha tornat a reunir des de la sessió constitutiva.

Ha preguntat per què no es reconeixen els mèrits en recerca del PAS de la UPV en l’enquadrament de la carrera professional. L’administració ens ha comunicat que havia rebut informes desfavorables per a aquest reconeixement per part dels experts en recerca (Servei de Gestió de la Recerca i Biblioteca General), tanmateix les persones afectades poden recórrer, i quan s’aproven els criteris de progrés tal vegada es puguen incloure.

Finalment, STEPV-IV ha protestat que l’administració no complira l’acord sobre les comunicacions amb el sindicat, la qual cosa ha provocat que aquest no poguera al·legar la convocatòria de borses d’administratius amb requisit d’anglès i d’auxiliars de serveis al campus d’Alcoi, a més de protestar pel temari que considera excessiu.