Nou anys després de l’última convocatòria de concurs de trasllats d’Auxiliars de Serveis, el passat 31 d’agost, sense esperar si més no a la finalització del període vacacional, la universitat convocava concurs de provisió de llocs de treball vacants d’Auxiliars de Serveis només per als campus d’Alcoi i Gandia, deixant “sine die” la convocatòria per al campus de Vera, amb l’oposició de la majoria sindical.

Convocatoria DOCV

En el mes de juliol, l’administració ja havia manifestat les seues intencions de separar les convocatòries dels concursos per campus argumentant que els processos selectius celebrats a Alcoi i Gandia ja havien finalitzat i no volia retardar la presa de possessió dels adjudicataris de nou ingrés, la qual cosa va provocar el posicionament en contra de la majoria dels representants dels treballadors.

En el cas concret d’STEPV, els motius per a oposar-se a aquesta convocatòria van ser els següents:

1. El concurs de provisió de llocs de treball vacants d’auxiliar de serveis ha de ser comú a tota la UPV. La resolució o no de l’oposició d’auxiliars de serveis no pot condicionar la possibilitat de concursar dels funcionaris de carrera, que porten nou anys sense poder concursar i no són, en absolut, els responsables del retard de la resolució dels processos selectius.

2. STEPV està en contra d’una possible presa de possessió diferenciada per campus que en un futur podria suposar un greuge comparatiu entre els diferents opositors. Si es fera així, els companys del campus de Vera podrien veure’s seriosament perjudicats en els seus drets futurs, per exemple, en futures promocions internes, així com en la carrera professional.

Pots consultar en aquest enllaç les al·legacions presentades per STEPV-Iv:

Al.legacions presentades per STEPV

Malgrat aquests arguments de pes, l’administració ha decidit seguir avant amb aquesta convocatòria, seguint amb la política practicada des del Servei de Recursos Humans basada més en la IMPOSICIÓ que en la consecució d’acords.

Des d’STEPV-Iv estem estudiant els termes legals en els quals s’ha realitzat aquesta convocatòria i, si escau, prendrà les mesures legals oportunes en contra de la mateixa.