L’oferta pública d’ocupació, aprovada en el Consell de Govern el 22 d’abril, ocasiona una saturació mitjana del 92,6% als departaments i conté l’oferta de 63 places de PDI Ajudant Doctor, ja que no hi ha diponibilitat pressupostària suficient per a places amb una retribució més alta.

Tanmateix, sí que hi ha pressupost per al “programa de captació de talent” que, com no ens cansarem de dir, no es tracta d’un programa.

Captar talent pot ser una idea bona, però, procedir-hi sense definir objectius, ni fer públics els criteris de selecció, ni definir cap indicador de resultats i amb una opacitat total és sens dubte una idea pèssima.  On es pot consultar el llistat de places que s’han oferit durant aquests anys, els departaments als quals han sigut adscrites i l’aportació que han significat per a la Universitat?

En la mesa de 13 de maig s’ha tractat la modificació de la relació de llocs de treball (RLT) per a una d’aquestes places de captació de talent, i si fem cas a les promeses d’aquesta campanya a rector, haurem de tractar més modificacions d’RLT per a incorporar encara més places d’aquestes.

En STEPV ens resulta cridaner que no es destine pressupost per alleugerar la saturació en aquells departaments més asfixiats, o per oferir places de categoria superior (COD o TU), però continuem gastant diners, com a nou-rics, en un pla el resultat del qual no ha sigut avaluat.

Traspàs de places a la UJI i la UMH

Els beneficiaris de l’estranya política de la UPV són les universitats Jaume I i Miguel Hernández perquè els cedirem part de la nostra taxa de reposició, i amb la qual oferiran places de COD o TU, i per contra, la UPV sols podrà oferir places d’AJD.

Què passa amb les retribucions addicionals?

STEPV ha preguntat a l’administració sobre l’estat de la tramitació de la modificació del decret que ens permetrà cobrar les retribucions addicionals íntegres, de la qual no hem tornat a saber res des del anunci en el CVUFS, el 22 de febrer.

La cap de Recursos Humans ha assenyalat que els informes per a la modificació del decret estan enviats, però no ens podia avançar com s’ha concretat la modificació finalment, i amb tota certesa n’informarà quan comence la tramitació (encara no ha començat?).

Aquesta resposta no ha servit per a tranquil·litzar els ànims i davant l’ambigüitat de la resposta, STEPV contactarà amb la Conselleria d’Universitats i vos informarem puntualment.