L’acord de constitució i funcionament de les meses de negociació a la UPV estableix que les sessions d’aquestes siguen gravades. Aquest acord indica que les gravacions tenen la finalitat d’evitar discrepàncies pel que fa a la redacció de les actes, i han de ser destruïdes després de l’aprovació definitiva de les actes.

No obstant això, els últims esdeveniments demostren que la Directora d’Àrea de Recursos Humans no les destruïa, incomplint així l’acordat, i ha utilitzat una de les gravacions per tractar de modificar un acta definitiva de 2016 que l’administració va signar i en la qual no va fer cap esmena.

Aquest fet que significa un incompliment de l’acord suposa, a més, un ús partidista d’una gravació que no pertany a l’administració sinó a la mesa de negociació com a òrgan col·legiat.

La defensa de la Directora d’Àrea ha sigut endollar el ventilador i acusar a STEPV-Iv d’incomplir acords, fins i tot ha sol·licitat que conste en l’acta de l’última mesa de negociació del PAS.

Per aquesta raó emplacem públicament a la Directora d’Àrea a especificar quins acords, dels que ha signat, ha incomplit STEPV-Iv.

Per la nostra banda denunciem públicament aquells acords que l’administració ha incomplit des de la firma de l’acord de constitució i funcionament de les meses de negociació pel març de 2015:

• El propi acord de constitució i funcionament, que disposa en el punt 1 que es constituirà una mesa negociadora del personal laboral que encara no ha sigut constituïda.
  • El 9 de novembre de 2015 es va acordar l’ordre de prelació dels assumptes a negociar, i la normativa del personal de suport a la docència i a la recerca (el càlcul de necessitats del personal tècnic de laboratori) i la definició de les jornades 9 i X; ocupaven el sisé i seté lloc. Malgrat que la negociació del cinqué punt va acabar el 27 de juliol de 2016, aquests temes mai s’han inclòs en l’ordre del dia de les meses de negociació.
  • El 2 de desembre de 2015, d’acord amb una proposta de STEPV-Iv per a identificar i retribuir els llocs de treball que habitualment utilitzen l’anglès en el desenvolupament de les seues funcions, l’Administració es va comprometre a dur una identificació d’aqueixos llocs en el primer trimestre de 2016. Després d’un parell de sessions disperses en el temps, l’última d’aquestes va tindre lloc el 17 de febrer de 2017, els llocs continuen sense identificar.
  • El 27 de juliol de 2016 es va acordar la creació d’una plaça de Tècnic Mitjà d’Audiovisuals en l’EPS Gandia, al mateix temps l’administració va anunciar que al setembre de 2016 presentaria una anàlisi de 14 o 15 places que desenvolupen activitats dins del capítol VI, però que podrien considerar-se estructurals, i per tant seria necessària la creació de noves places. Avui dia la plaça de Gandia encara està pendent de crear, i seguim esperant l’anàlisi dels 14 o 15 llocs de treball.
  • El 31 de gener de 2018, l’administració es compromet a contestar per escrit una petició presentada per STEPV-Iv referent a la creació del grup B a la universitat. Encara no ho ha fet.

Cal preguntar-se quina seria la reacció de l’administració si qualsevol treballador o treballadora incomplira sistemàticament els compromisos que la Universitat adquireix. Els acords de les meses de negociació són vinculants i per tant són compromisos.