Hui, 1 de desembre prenen possessió de la seua plaça el “nou” personal administratiu funcionari de carrera que ha superat processos de selecció de torn lliure, la qual cosa no seria novetat si no fera catorze anys i un mes des de l’última vegada que això va passar a aquesta universitat.

Fa catorze anys i un mes no havíem sentit parlar de la crisi de les hipoteques subprime ni de retallades; Espanya no havia guanyat el mundial de futbol; les pandèmies i els confinaments eren cosa de la ciència-ficció; Obama acaba de ser nomenat president d’USA, i només Los Simpsons imaginaven que Donald Trump arribaria a ser-lo.

La gent veia la tele i no plataformes d’streaming; l’Iphone anava per la versió 3; faltaven uns dies per al llançament del Windows 7; Juegos de tronos era un llibre i Fargo una pel·lícula.

Juan Juliá era rector de la Universitat, Paco Mora era vicerector i Pepe Capilla director d’Institut.

Però hi ha coses que no han canviat des d’aquell novembre de 2009, quasi ningú assumeix responsabilitats, les interpretacions de la norma quasi mai afavoreix a la plantilla, i hi ha persones amb responsabilitat que continuen en el seu càrrec.

Enhorabona a totes les persones que hui continuen amb el seu treball, però ara com funcionaris de carrera.