El professorat associat està convocat a una vaga en totes les universitats públiques de l’Estat. Aquesta vaga ha sigut promoguda per la Asociación Estatal de Profesorado Asociado de Universidades PúblicasLa vaga és indefinida i tots els dimarts, dimecres i dijous es pararà l’activitat acadèmica.

STEPV considera que la normativa que regula les condicions laborals del professorat associat: La nova LOSU; el decret 174/2002 de retribucions del professorat universitari i l’absència del Conveni Col·lectiu Laboral per a les universitats públiques valencianes, no soluciona cap dels problemes que pateix el col·lectiu.

El professorat associat continua sent una figura amb un reconeixement econòmic precari que sistemàticament queda exclòs de qualsevol millora que afecta al PDI.

La vaga reivindica que la LOSU, actualment en tràmit parlamentari, reculla millores per al col·lectiu, i en l’àmbit del País Valencià l’aprovació del Conveni Col·lectiu i els efectes retroactius de les millores salarials que fa 4 anys haurien d’estar en vigor.

STEPV manté una estreta relació de col·laboració amb aquesta Associació i amb el sindicat Plataforma PDI Precariat, que és qui ha formalitzat la convocatòria. Per això,

STEPV dóna ple suport a la vaga

STEPV es posa a disposició del professorat associat per a resoldre els dubtes que puga tindre a través de les seues seccions sindicals en les universitats públiques valencianes. Si tens dubtes contacta’ns a la UPV en les extensions 77046 o 79149 o el correu stepv@upv.es.

Pròximament anunciarem el calendari de mobilitzacions que convocarem en coordinació amb la Asociación Estatal de Profesorado Asociado de Universidades Públicas i el sindicat Plataforma PDI Precariat i qualsevol altre sindicat que vulga sumar-se.

Perquè la lluita del professorat associat és la lluita d’STEPV, estem en lluita.

Secunda la vaga, participa en les mobilitzacions i ajuda al fet que la veu del professorat associat ressone per totes les universitats públiques de l’estat