L’ANECA, de forma sorprenent i precipitada, ha anunciat que avaluarà l’activitat investigadora del personal laboral de les universitats que no té una vinculació permanent amb aquestes.

Tot i que oficialment cal una addenda en els convenis d’avaluació que actualment té signats amb cadascuna de les universitats, tot apunta que una resposta massiva de totes les universitats (o quasi totes) ha desbordat l’ANECA i, per consegüent, duran a terme les avaluacions condicionades a la signatura posterior de l’addenda.

Res és segur a hores d’ara, però STEPV recomana al professorat Ajudant Doctor, al professorat Associat i a tot personal investigador temporal que sol·liciten l’avaluació a través de la plataforma, si pensen que tenen els mèrits per a superar-la, i esperen algun esdeveniment.

En el cas concret de la UPV, STEPV ha demanat que s’incloga en l’ordre del dia de la mesa negociadora d’aquest dijous, tant l’avaluació investigadora com l’avaluació de quinquennis al professorat Associat i al personal investigador. De moment no hem rebut cap resposta.

El dia 1 de febrer,  l’SGI convidava només al professorat Ajudant Doctor a sol·licitar l’avaluació, i vàrem demanar al vicerector d’investigació que s’ampliara aquest oferiment a la resta de col·lectius.

El dia 2 de febrer, el VIIT amplia la invitació a una part del personal investigador, i indica que fins a l’1 de març la Universitat podrà comunicar a l’ANECA quins col·lectius de la UPV podran ser avaluats. Així, disposem de tot el mes de febrer per a convéncer a la Universitat que no excloga a cap persona laboral.

Quedem a la teua disposició per a tractar qualsevol dubte a través del correu stepv@upv.es o l’extensió 17046.

Continuarem informant.