STEPV-IV informa:

El 19 de maig de 2016 es va reunir la mesa tècnica per a l’estudi i millora voluntària de l’acció protectora de la seguretat social en els processos d’incapacitat temporal amb l’objecte d’establir les bases d’un pròxim acord en la mesa de negociació.

Des de STEPV-Iv i altres sindicats s’havia sol·licitat una sèrie de mesures per a pal·liar els efectes del Reial decret Llei 20/2012, el qual possibilita la retallada dels sous com a conseqüència d’estar de baixa per malaltia o accident, situació que abans no es produïa. Els descomptes que s’apliquen en nòmina poden arribar fins als 500 euros en alguns casos.

A STEPV-Iv considera intolerable que es penalitze al personal de la universitat per estar malalt.

Aquesta situació, a més a més, està portant al fet que treballadores i treballadors acudisquen als seus llocs de treball estant malalts per no poder-se permetre aquesta “penalització per malaltia”. A més de l’injust de la situació, açò provoca un risc per a la salut de la resta del personal i de la comunitat universitària, ja que algunes malalties infecto-contagioses no estan exemptes de penalització salarial.

STEPV-Iv exigeix en la UPV l’ampliació del nombre de supòsits: malalties i accidents, que permeten que no hi haja cap descompte, desactivant així aquest Decret injust.

Aquest preacord incorpora les malalties que pots consultar aquí.

El preacord també permet la sol·licitud de la devolució dels diners que se vos haja descomptat des del dia d’entrada en vigor del Decret, sempre que el motiu de la malaltia coincidisca amb els inclosos actualment. En cas de dubte sobre el supòsit o el procediment podeu contactar amb nosaltres.

Malgrat la satisfacció que suposa aquest preacord pel qual portem lluitant molt temps, en contra de la reticència permanent i incomprensible de la UPV a accedir a aquestes modificacions, STEPV-Iv creu que encara no s’arreplega tots els supòsits que hauria, i així li’l va fer saber a la mesa tècnica i per açò proposarem l’ampliació de supòsits en la mesa general de negociació, on s’ha de ratificar aquest preacord.