Comença la negociació de l’Oferta d’Ocupació Pública, el procés pel qual s’estableixen els criteris amb els quals el Rectorat convocarà places de PDI, tant de nova creació com de promoció interna.

I com és habitual amb l’actual Vicerector, la negociació amb els sindicats arriba després de negociar amb les Direccions dels Departaments, deixant un escàs marge de traslladar les queixes que ens han arribat sobre la sobrecàrrega de treball en els vostres Departaments (molt menys possibles millores).

Per part nostra, i amb l’esperança d’intentar sumar millores i garanties al procés de selecció del PDI, reprenem diverses propostes en les quals treballem fa anys:

1. Publicació dels barems específics, especialment del criteri per a assignar el coeficient d’idoneïtat de cada plaça dins de la pròpia convocatòria i no a posteriori, una vegada es coneixen les persones que s’han presentat.

2. Gravació íntegra de tots els exercicis del procés de selecció, afegint garanties tant a les persones aspirants com a les que formen els tribunals, i transparència.

3. Creació d’un nou catàleg d’àrees afins o que s’adopten aquells ja existents en altres universitats o en l’Ordre UNI/1191/2020. Perquè estem utilitzant un llistat de l’any 2002 derogat per tres decrets posteriors.

Perquè, amb l’entrada en vigor de la LOSU, no podran ser membre dels tribunals cap persona que puga tindre conflicte d’interés amb algun aspirant que es presente a les places, la qual cosa pot convertir la constitució d’un tribunal en una missió impossible.

Un catàleg actualitzat (només a l’efecte de tribunals com fan altres universitats) facilitaria la composició d’aquests i evitaria possibles retards en l’adjudicació de les places, la qual cosa podria afectar negativament el POD del curs 2024-25.

Com sempre, comptem amb el teu suport perquè pugues traslladar el debat en els diferents òrgans i espais en els quals participes habitualment (Consells de Departament/Centre/Institut, Unitats docents, etc.). Només aconseguirem millores reals si ho fem de manera col·lectiva.