El Ministeri d’Universitats ha accedit a modificar les regles per a renovar els contractes del professorat Associat de les universitats públiques espanyoles per al curs 2021-2022. Aquest canvi s’ha produït gràcies a la mobilització del col·lectiu de professorat Associat i de les organitzacions sindicals.

Recordem el model “kafkià” que la UPV va establir l’any passat per a renovar els contractes del professorat Associat. En plena expansió de la pandèmia,  la prioritat de la Universitat va ser implementar un procediment de tramitació telemàtica , un GEA ad hoc, per a renovar els contractes, i mitjançant el qual s’havia de justificar els requisits exigits amb una aportació documental fins a límits exagerats.

Aquest professorat no solament va haver de bregar amb un curs extremadament complicat, dedicant molt més temps a les seues tasques del que efectivament tenia contractat, sinó que, a més, en un incomprensible excés de zel dels dirigents de la UPV, es va sentir tractat per aquests com un delinqüent.

Les persones que ens representen en el Consell de Govern van demanar en reiterades ocasions la implementació d’una mesura com la que ara proposa el ministeri, i que algunes universitats públiques espanyoles ja han posat en marxa per al curs 2021-2022. Però, sembla que la valentia a fer el que és adient no ha sigut una qualitat que haja caracteritzat a l’equip rectoral que, ben aviat, deixarà pas al nou equip dirigit pel professor Capilla.

Esperem que la UPV concrete sense tardar el procediment de renovació dels contractes adaptat a la disposició addicional que el ministeri ha anunciat. Des de STEPV-Iv demanem que mitjançant aquest procediment, que s’iniciarà d’ací a poc temps, es resolguen les renovacions de manera senzilla, i perquè el final d’aquest curs extremadament complicat no es convertisca de nou en un malson per al professorat Associat.

El Ministeri d’Universitats inclou una disposició addicional en el Reial decret llei “sobre mesures per a la recuperació i l’establiment de l’activitat empresarial” per a perquè els professors i professores associats que hagen perdut la seua ocupació fora de l’àmbit acadèmic universitari, puguen ser contractats en el curs 2021-2022.

Pots llegir la notícia del Ministeri aquí.