Es compleixen dos anys de l’elecció del rector Capilla, i per a celebrar-ho el rector posa en marxa la maquinària populista.

Ja sabem per què el rector no ha complit moltes de les seues promeses electorals amb l’objectiu d’escalfar l’ambient: Tu posa la gana que el foc el posa Capilla.

Per això, com si fora combustible es dedica a no aplicar els acords de reciprocitat de carrera professional, vol imposar un teletreball sui generis més tard que prompte, no posa els medis per resoldre les oposicions i els concursos i implementa el revolucionari sistema de les comissions “digitals”, mentre continua multiplicant els llocs de cap i de direcció d’àrea.

Carrera Professional

Mentre a les altres universitats públiques valencianes s’aplica amb una interpretació favorable al seu personal la modificació del decret de carrera publicat el 2018 que reconeixia el dret a cobrar el temps treballat com a interí, ací hi ha personal que no ha vist reconegut el temps treballat a altres administracions públiques.

Teletreball

Imminent és la paraula que duem escoltat des de que fa un any que el Consell de Govern va aprovar la normativa definitiva de teletreball.

Actualment ens trobem en la pròrroga sine die de la pròrroga extraordinària de la pròrroga transitòria del reglament temporal sobre el teletreball a la UPV, i molta gent no en té accés.

De nou si mirem cap a la vorera d’enfront ens trobem amb un teletreball implantat i que s’aplica per igual sense que cada cap de servei o virrei de taifes decidisca com ha de teletreballar el seu personal.

Oposicions encallades

Mentre la Universitat de València resol dos processos selectius nosaltres no ens aclarim amb un. I no només passa amb el personal administratiu, tot el PAS pateix aquest desinterés sorprenent del nostre rector.

Comissions de servei

La derogació de la norma que regulava les comissions ens ha portat a una “selecció digital”,on es valora de manera subjectiva l’experiència professional, els coneixements i la formació, que se suma a l’informe de la persona responsable de la unitat.

A més, i per afegir més comèdia a la situació, les persones a les quals se’ls s’ofereix una comissió de servei han de trobar una altra que li substituïsca a d’ella.

L’Éxode

La situació ha fet que dia rere dia cada vegada més persones decidisquen abandonar el “vaixell” de la UPV, perquè les mascletaes, les voltetes en vaixell i les paelles no emmascaren la realitat.

Pot ser Capilla es deixe caure per les paelles, us animem expressar vostre malestardemaneu al Rector que compleixca les seves promeses i abandone les polítiques que perjudiquen la nostra universitat i el personal.