L’article 60.2 de l’EBEP indica que el personal d’elecció o de designació política no pot formar part dels òrgans de selecció, tanmateix no hi ha tribunal a la UPV que no presidisca algun vicerector o vicerectora, director o directora d’Àrea o de Centre.
Poc importa que també siguen personal amb vinculació permanent amb la Universitat, perquè la seua designació només està motivada pel seu càrrec de govern. Així, reclamem públicament al rector que complisca la llei i excloga el seu equip dels tribunals de selecció.
Membres electes dels òrgans unitaris i delegats o delegades sindicals
L’EBEP no prohibeix la participació en tribunals de selecció d’aquelles persones que són membres de les Juntes de Personal o Comités d’Empresa, tampoc a les persones Delegades sindicals. La llei, però, sí que prohibeix que els sindicats designen membres en els tribunals, com es feia abans.
Tot i això, STEPV entén la preocupació d’UGT sobre el nomenament de membres electes dels òrgans unitaris i delegats o delegades sindicals en els tribunals de selecció de personal, en atenció a les polèmiques que va haver-hi a la UPV en temps anteriors i que UGT recordarà amb molta seguretat.
Són casos en què només cal ser coherent i presentar l’abstenció en conéixer el nomenament, com fem en STEPV. Si bé, considerem que seria recomanable que l’administració notificara al personal la designació com a membre d’un tribunal abans de la publicació, per poder presentar l’abstenció si escau.