El Tribunal Suprem ha anul·lat la norma que impedia al professorat universitari a temps parcial cobrar els sexennis d’investigació, fins ara reservat al personal a jornada completa.

Aquesta sentència obri la porta a incloure els quinquennis i sexennis en el conveni del professorat laboral a temps parcial, com ara el professorat associat o substitut, posant fi a una discriminació històrica en l’àmbit universitari.

La sentència estableix que la investigació s’avalua pels resultats, no pel tipus de contracte. El cas va ser impulsat per un catedràtic amb contracte parcial des de 2002 i quatre sexennis reconeguts, però no retribuïts. La resolució li dona la raó i permet reclamar el complement amb fins a quatre anys de retroactivitat.

La decisió invalida l’article 5.2 del Reial decret 1086/1989 en aquest aspecte i crea jurisprudència aplicable a totes les universitats públiques.