STEPV reclama més recursos i compromís en la lluita contra la violència masclista

El 25 de novembre se celebra el Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència contra les Dones, una jornada que commemora l’assassinat de les germanes Patria, Minerva i María Teresa Mirabal, tres activistes polítiques dominicanes assassinades el 1960 per ordre del dictador Trujillo.

Des de 1981, col·lectius feministes i de drets humans arreu del món recorden aquesta data com un símbol de resistència i denúncia davant la violència masclista.

A la universitat

Davant l’onada repressiva i les mancances estructurals que encara persisteixen, exigim un canvi real:

  • A les vicerectores, vicerectors i a la resta de responsables institucionals, els demanem responsabilitat per reconéixer els errors i actuar en conseqüència. La institució mereix responsables que actuen amb coherència i rigor. Si no poden garantir estos principis, creiem que seria pertinent que facen un pas al costat.
  • Al rectorat, reclamem que dote de recursos suficients les àrees de Secretaria General i Igualtat. És inadmissible que només una treballadora haja d’assumir totes les denúncies de violència masclista.
  • A l’estudiantat i a tota la comunitat universitària, us animem a estar alerta davant actituds i violències masclistes i a denunciar-les sense por.

Recordeu que el sindicat és l’instrument col·lectiu per canalitzar les vostres denúncies, queixes o dubtesUs oferim suport, assessorament i acompanyament en tot moment.

Per una universitat lliure de violències, feminista i justa.