Cada vegada és més freqüent que persones que participen en processos selectius a la UPV contacten amb STEPV per a denunciar problemes en les entrevistes i exposicions davant el tribunal, principalment, on tot el procés de selecció s’enfosqueix i les suspicàcies sorgeixen.

Per aquest motiu, i tal com vam exigir en la campanya JA TOCA, sembla raonable que les entrevistes amb les persones candidates es graven, o fins i tot es retransmeten en directe. És necessari disposar d’una normativa que faça efectiva l’enregistrament i custòdia d’aquestes sessions com a garantia, tant per a les persones interessades en el procés com per a les que formen part del tribunal.

El “cas Quirós“, del professor Miguel Álvarez Peralta, no és un cas aïllat, com pots comprovar en www.corruptio.comL’endogàmia i el nepotisme són mals endèmics en la universitat espanyola que danyen la reputació de la universitat, posen en dubte la seua activitat i condicionen el seu finançament.

Volem que això no passe a la UPV.

Des de STEPV demanem, també, que la Comissió de Reclamacions actue de manera pública i transparent, publicant en el portal de transparència totes les actes, els documents i les resolucions.

La Comissió de Reclamacions és un òrgan estatutari que ha de dirimir les reclamacions en els processos selectius del PDI, però és impossible trobar les actes de les reunions, i fins i tot la composició d’aquesta.

Recentment, un grup de PDI de la UPV que volia accedir a aquesta informació ha hagut de presentar dues reclamacions i contractar els serveis d’un advocat perquè finalment la Universitat facilitara la informació, prèvia resolució del Consell Valencià de Transparència que li ho ordenava. Això no pot ocórrer.

Confiem que el compromís amb la transparència del rector Capilla siga més decidit que el del seu antecessor.