Els temps dedicats a les tasques del PDI
SABIES QUE… el professorat de les universitats públiques valencianes percep que dedica més de la mitat de la jornada laboral a la docència
|
% mitjà |
Docència |
50,91 |
Recerca |
25,31 |
Gestió |
23,78 |
Percentatge mitjà del temps percebut invertit per a cadascuna tasca del PDI.
SABIES QUE… el professorat de les universitats públiques valencianes opina que la tasca del PDI més important és la docència, i que encara deuria ser-hi més
|
Mitjana |
Importància que té la docència |
7,81 |
Importància que té la recerca |
7,20 |
Importància que té la gestió |
5,18 |
Mitjana de la importància de cadascuna de les tasques del PDI.
|
Mitjana |
Importància que hauria de tindre la docència |
9,15 |
Importància que hauria de tindre la recerca |
8,52 |
Importància que hauria de tindre la gestió |
4,21 |
Mitjana de la importància que hauria de tindre cadascuna de les tasques del PDI.
Què opina STEPV-Iv al respecte? De nou, l’opinió del PDI reflecteix la importància que per a les universitats, com a centres generadors i difusors de coneixement que són, han de tenir la docència i la investigació, i com en la situació actual ens trobem amb la impotència d’aquests professionals, que no poden atendre ambdues tasques amb la dedicació i importància que requereixen, amb tota la frustració que això comporta. En termes de mitjanes, el PDI pensa que la docència i la investigació haurien de tenir més importància en relació a la gestió administrativa que la atorgada actualment. El sistema, en canvi, en compte de donar solució a aquesta necessitat, incrementa cada vegada més les tasques de gestió de la docència i la investigació que ha de realitzar el PDI. Les retallades en la contractació de PAS no deuen ser compensades pel col·lectiu del PDI, tot deixant de banda les seues responsabilitats pròpies i fonamentals. De fet, com indiquen les dades, en termes de dedicació laboral, el PDI dedica un temps similar a la gestió que a la recerca, que ve a ser la meitat que a la docència, ràtios que resulten ben bé alarmants si considerem que la gestió ha de servir als dos objectius bàsics de tota universitat, que són la docència i la recerca. En este sentit, les universitats segueixen apostant per un model inmers dins d’un cercle viciós incoherent que precaritza l’ensenyament públic de qualitat. Per a STEPV-Iv, això trau a la llum la necessitat imperiosa de reduir la càrrega de gestió si es vol aprofitar el capital humà que aporta el nostre PDI i no malbaratar-lo en trames burocràtiques, fent polítiques de contractació coherents amb les tasques a desenvolupar i les retribucions a percebre. |
Aquestes dades han sigut extretes d’un informe elaborat per Eixam-Estudis Sociològics i STEPV-Iv amb una mostra de 1.206 enquestats entre el PDI de les Universitats públiques valencianes, obtinguda entre els mesos de juliol de 2015 a febrer de 2016, amb un nivell de confiança del 95,5% i un error assumit del ±2,65% .