STEPV-Iv, un sindicat feminista i actiu en la lluita contra la discriminació de gènere, anima a totes les dones de la Universitat a participar en la vaga laboral de 24 hores convocada per al dia 8 de març.

El sindicat es desvincula de les aturades parcials convocades per a aquest dia perquè no responen a la petició del moviment feminista, tant estatal com del País Valencià. Punxeu per llegir el manifest

La vaga de 24 hores, impulsada pel moviment feminista, també ho serà de cures i de consum, juntament amb la vaga estudiantil. L’aturada és internacional i visibilitzarà la discriminació envers la dona, que la condemna al desdeny dels seus drets i a patir injustícies.

Algunes dades significatives confirmen els motius per a secundar la vaga del 8 de març:

– L’existència d’un bretxa salarial de més del 25% al País Valencià.

– La precarietat laboral: més greu en els sectors feminitzats, comporta més atur, més temporalitat i més treball a temps parcial, cosa que té com a conseqüència pitjors prestacions durant la vida laboral i la jubilació.

L’assetjament sexual al lloc de treball.

-Les deplorables condicions de feina de les treballadores de llar, especialment les internes (majoritàriament migrants), que són més pròpies d’un sistema d’esclavitud.

-El tracte diferencial que reben les dones que tenen una discapacitat reconeguda, causada per accidents laborals i malalties professionals: aquestes dones reben un tractament assistencial en lloc d’una opció d’inserció laboral i normalització de la vida social.

Se sol·licita a les dones deixar de treballarno consumir productes gravats amb la “taxa rosa” com els productes d’higiene femenina, i no exercir les tasques de cura de familiars que recau principalment en les dones.

La vaga té els següents objectius:

– Derogar la Reforma Laboral.

– Abolir el treball intern.

– Implantar permisos per naixement i adopció iguals, obligatoris i intransferibles per a totes les persones.

– Abolir la bretxa salarial, amb la promulgació d’una llei d’equiparació salarial similar a la islandesa.

Fem visible la importància de les dones en la societat, i que l’aturada del dia 8 de març siga històrica.

El dia 1 de març hi haurà una xarrada per informar-vos de tots els actes sobre la vaga. La setmana que ve vos enviarem tota la informació sobre aquest tema.