El TSJ ha requerit a la directora d’àrea de recursos humans de la nostra universitat, sota prevenció d’imposar-li personalment una multa coercitiva de no dur-se a terme en dos mesos, perquè execute la sentència favorable a STEPV-Iv sobre la no aplicació de l’acord sobre el crèdit horari.

Com recordareu de correus anteriors, STEPV-Iv va guanyar a la UPV i al sindicat CCOO, el darrer maig, un judici perquè al nostre sindicat no se li va aplicar durant 2011 i 2012 el mateix acord sobre crèdit horari sindical (hores d’alliberament) que a la resta de sindicats. Com indica la sentència, no es pot discriminar a un sindicat per díscol. L’origen del conflicte està en el fet què STEPV-Iv no va voler signar un acord que considerava injust i il·legal, i per açò la universitat ens “va castigar” sense les millores en hores sindicals que aplicava a la resta de sindicats.

El tribunal incideix que no estar d’acord amb una norma no és motiu per a la no aplicació de la mateixa, per al bé i para el dolent.

Ens congratula informar-vos que després de 8 mesos sense que la sentència s’executara, el mateix dia en què s’ha rebut la prevenció d’una multa personal a la directora d’àrea de recursos humans, el Rector ha signat una resolució per a complir la sentència.

Encara que el Rector insisteix que no hi ha cap tàctica, per part de la universitat, de dilatar l’execució de les sentències que no li són favorables, el requeriment indica que els magistrats també troben injustificades aquestes dilacions.

STEPV-Iv té encara pendent dos judicis amb la Universitat per la discriminació que pateix per no ser “submisos”.

Seguirem informant-vos.